Historia marki Versace, chociaż zaczyna się dosyć typowo i tradycyjnie, to z pewnością nadaje się na niejeden filmowy scenariusz. Pierwszy kadr mógłby wyglądać następująco: malownicze włoskie miasteczko, mała pracownia krawiecka połączona ze sklepem z konfekcją damską. Za ladą stoi trochę zmęczona kobieta, wokół biega gromadka rozkrzyczanych dzieci. To Francesca Versace – matka małego Gianni. Chłopiec podnosi z podłogi skrawki materiałów, przygląda się pracy swojej rodzicielki i stara się ją naśladować. Mimo iż ma dopiero kilka lat już dziś wie, że w przyszłości chce zostać wielkim kreatorem mody. Ze strzępków tkanin szyje szmaciane lalki… tak zaczyna się jego droga do kariery. W wieku 9. lat Gianni projektuje swoją pierwszą sukienkę, mając 17 lat sprzedaje pierwszy wyprodukowany przez siebie model. Kolejne 5 lat to ciągła praca i rozwój, czego efektem jest kolekcja letniej odzieży, sygnowana już własnym nazwiskiem początkującego projektanta. W 1976 roku do Mediolanu przyjeżdża jego brat – Santo, który chce pomóc mu w realizacjiwizji. W latach 80. do dwójki braci dołącza siostra Donatella, której w udziale przypada głównie zajmowanie się kreowaniem reklam, z których włoska marka słynie do dziś. Sukces Versace, potwierdza, że rodzinny biznes może przerodzić się w wielkie imperium. Obecnie charakterystyczne logo sygnuje perfumy, zegarki, biżuterię, oprawy okularowe, elementy wyposażenia wnętrz, a także hotel…