Wraz z rozwojem lotnictwa, kiedy nastąpiło większe zapotrzebowanie na ochronę oczy przed rażącym blaskiem słońca podczas pokonywania dużych odległości - firma Bausch&Lomb w 1929 r podjęła wyzwanie i zaprojektowała pierwowzór okularów przeciwsłonecznych o zielonych soczewkach - Anti Glare i charakterystycznym kształcie, które nazwano Aviator. Pierwszy model ukazał się na publicznym rynku w 1936 roku pod marką Ray - Ban, by już sama nazwa wskazywała że te okulary blokując słoneczny blask skutecznie ochronią oczy użytkownika. Słowo „ray” w jez. ang. oznacza bowiem promień, a „ban” blokada, zakaz. Kolejnym słynnym modelem są wypuszczone na rynek w 1952 roku okulary Ray-Ban Wayfarer. Te okulary o prostej konstrukcji zyskały sukces i ogromną popularność dzięki obecności w Hollywood przy słynnych produkcjach filmowych np. „Śniadanie u Tiffaniego”, „Blues Brothers” „Top Gun” itp. Warto wiedzieć w 2007 roku marka Ray-Ban zaprezentowała plan słynnej ogólnoświatowej kampanii: NEVER HIDE. Kampania ta miała odświeżyć i uatrakcyjnić okulary Ray-Ban zwłaszcza wśród ludzi młodych. Marka RayBan wykorzystała w niej człowieka, który zgodził się wytatuować sobie na twarzy model okularów Wayfarer. Choć było to dość szokujące, to wywołało zamierzony skutek, a więc zwiększyło zainteresowanie marką. Produkowane obecnie przez włoską firmę Luxottica Group okulary marki Ray-Ban łączą w sobie wysoką jakość z prostotą oraz przekraczają granice czasu i niezmiennie pozostają modne i pożądane.